De perfecte over mij pagina gaat niet over jou Wil je dat bezoekers bij hun eerste bezoek aan je website meteen met je aan de haal gaan? Dat ze fan van je worden? Dan is de ‘ over mij’ pagina de belangrijkste pagina.

In dit blog geef ik je een handig stappenplan voor een perfecte over mij pagina.

 

Ok, dus je hebt een website, een contactpagina, misschien zelfs al een diensten en productpagina. Dus komen de opdrachten als vanzelf binnen… NOT!

Wat je als eerste nodig hebt is een goede ‘over mij’ pagina. En weet je wat het geheim van een succesvolle ‘over mij’ pagina is? Hij gaat maar een heel klein beetje over jou!

Maar een goede ‘over mij’ pagina schrijven is nog niet zo eenvoudig. Het is meer dan ff je bio of cv erop kwakken met een fotootje. Een goede ‘over mij’ pagina bevat een vast aantal elementen die in samenwerking met elkaar een indruk geven van wie jij bent.

Een goede over mij pagina is voor jouw lezer enorm belangrijk. Die zegt iets over jou en jouw bedrijf. En de perfecte over mij pagina doet daar nog een stapje bovenop. De perfecte over mij pagina vertelt waar jij voor staat en waarom dat belangrijk is voor jouw klanten en bezoekers. Wat zij daaraan hebben.

Een perfecte over mij pagina bestaat uit deze 5 stappen 

  1. Welke waarde biedt jij?
  2. Voor wie is jouw site eigenlijk?
  3. Wat leren jouw lezers van jouw site?
  4. Iets over jouzelf
  5. Een call to action

Met deze 5 stappen kun je de perfecte over mij pagina schrijven. En om je te helpen die perfecte ‘over mij’ pagina te schrijven diep ik hieronder de 5 stappen verder uit.

De waarde die jij biedt. 

Welke waardevolle informatie of kennis kan ik, of een andere bezoeker op jouw website vinden? En waarom is dat zo waardevol? Bednek dat je bezoeker vaak nog heel weinig of misschien wel helemaal niest van je weet, en je hebt maar 1 kans voor een 1e indruk!

Voor wie is jouw site eigenlijk bedoeld? 

Welke doelgroep wil je aantrekken? Dat is de vraag die je eerst voor jezelf moet beantwoorden. Weet je het nog niet? Denk dan eens na over een vragenlijst die je aan je publiek kunt geven waarin je dat verder onderzoekt. Heel simpel met Surveymonkey.nl

Gebruik bij het schrijven van dit deel de woorden die jouw publiek gebruikt om zichzelf te kenmerken. Misschien denk jij aan ‘astronaut’ maar noemen ze zichzelf ‘ruimtevaarder’. Dit soort woorden zijn extreem belangrijk om herkenning op te roepen. ‘Ja, deze site gaat over mij, hier vind ik wat ik nodig heb!’, is het gevoel en idee dat je wilt overbrengen.

Wat leren je lezers van jouw site?

In dit stuk ga je dieper in op de voordelen van het bezoeken van jouw site. Je kunt bijvoorbeeld iets vertellen over de inhoud van jouw blogs. Waar gaan die blogs  over? Of bijvoorbeeld één of meerdere handige checklist(s) die je aanbiedt. Heb je een test die ze online kunnen doen? Dan kun je die hier ook noemen.

Het gaat hier vooral om de voordelen en resultaten voor jouw lezers. Het moet ze duidelijk worden wat ze hier op jouw website kunnen vinden en waarom dat belangrijk voor hen is. Zoals je ziet gaat het allemaal om hen, over hen en wat zij erbij winnen als ze van jou weten en lezen.

Iets over jouzelf 

Nou, hè hè, nou mag je het kort over jouzelf hebben. Belangrijk is dat je hier niet praat over je lieve hond of kat, nobody gives a f^%* 😉

Over jouzelf gaat over jou pad. Wat heb je gedaan en meegemaakt dat jou geloofwaardigheid geeft. Welke worsteling heb je overwonnen en welk verschil heeft dat voor jou gemaakt. Waarom doe jij wat je doet? Wat heeft ervoor gezorgd dat je dat wilt doen? Kortom, over jou gaat over jou in relatie tot jouw bedrijf.

Als korte afsluiter, of beginnetje van dit stukje, vertel je iets  persoonlijks. Bijvoorbeeld “Ik ben Michael Schulze en in mijn vrije tijd ben op mijn motor of aan de waterkant te vinden. Maar mijn motor- of visperikelen interesseren je vast niet. Waarschijnlijk ben je meer geïnteresseerd in waarom ik doe wat ik doe.” En dan ga je verder zoals hierboven beschreven.

Een call to action 

Wat je op bijna geen enkele over mij pagina ziet is een oproep tot actie. Een call to action in vakjargon. Een oproep tot actie is het meest belangrijke deel van je over mij pagina. De crux? Actie! Je wilt dat je lezers actie ondernemen.

Zo kun je bijvoorbeeld je weggever in de vorm van een ebook, video of MP3 aanbieden. Of je kunt oproepen om een test te doen, het kunt het zo gek niet bedenken of je kunt er wel een call to action aan vast knopen. Maar bedenk, het moet altijd over jouw publiek gaan, ook op jouw over mij pagina!

Succes met jouw over mij pagina. Laat gerust een linkje achter via de reacties, dan kan iedereen jouw over mij pagina zien! Doen hoor, ik lees hem graag.

Michael

PS: In het stuk over de Call to action schreef ik over een weggever. Een noodzaak als je van bezoekers fans wilt maken. Heb je nog geen weggever of wil je degene die je hebt verbeteren, meld je dan hier aan voor de 7 Day challenge ‘een briljante weggever die je lijst laat exploderen’