Wat een gedoe!Weet je, soms houdt de hoeveelheid werk je al tegen om iets te doen. Om iets uit te voeren waarmee je succesvol wordt en meer klanten krijgt.

Herken je dat? Je wilt het wel maar bij het idee alleen al zakt de moed je al in de spreekwoordelijke schoenen.

Omdat het technisch ingewikkeld is. Of omdat het organisatorisch een hoop gedoe is. Ik bedoel, probeer maar eens een bioscoopafspraakje te maken met vijf of zes vrienden en vriendinnen. Tegen de tijd dat je in de bioscoop zit ben je aan vakantie toe 🙂

En dus doe je het maar niet of stel je het uit en uit en uit. Waardoor je de volgende keer nog meer tegen zo’n klusje gaat aanhikken en het steeds moeilijker wordt om zo’n klusje uit te voeren en succesvol af te ronden.

Stel dat je een aantal klantgesprekken wil voeren. Want met die klantgesprekken kun je aftasten of en in hoeverre jouw dienst aansluit bij hun behoeften. Erg belangrijk dus maar vaak wel een hoop gedoe.

Eén klantgesprek plannen, afstemmen over de datum en tijd, ja, dat lukt best. En met twee klanten wil het ook nog wel. Al zul je net zien dat de ene klant nou net alleen kan op dat tijdstip waar je net met die andere uiteindelijk op bent uitgekomen.

En laten we wel zijn, met één of twee klantgesprekken per week ga je je bedrijf niet drijvende houden. Dus wil je er zeker vier of vijf per week. Nou, porbeer daar maar eens afstemmen over te krijgen voordat de week voorbij is 🙂

Zou het nou niet geweldig zijn als jij gewoon kon aangeven “Dan en dan kan ik, kies maar uit?” Hoeveel tiijd en gedoe zou je dat wel niet schelen!

Natuurlijk kun je je Google agenda delen. Maar ja, dan kunnen ze ook meteen zien dat je morgen met je grote teen met kalknagel naar de pedicure gaat. Ook niet helemaal wat je wilt, toch?

En ‘afspraakjemaken.nl’ is leuk, maar voor je business wil je ook wat uitstralng. Een beetje cachet, zeg maar. En het liefst zou er dan ook nog automatisch een bevestiging naar je klant gaan en zou jij op de hoogte gestelde worden van de geboekte afspraak.

Nee, je wilt gewoon dat mensen alleen die tijden en dagen zien dat jij kunt. op een professionele manier. Dat ze kunnen zien wanneer het jou uitkomt. Niet wat jij allemaal nog meer van plan bent die week.

Ik heb goed nieuws, want zo’n systeem is er, en het heet TimeTrade! En ik heb er geen aandelen in en ik krijg ook geen commisie. Maar ik wil wel met je delen hoe perfect dit systeem werkt en hoeveel tijd me dit wekelijks scheelt.

Met TimeTrade (www.timetrade.com) kun je voor een bescheiden jaarbedrag precies dát doen! Je geeft blokken op waarop jij kunt en hoe lang die blokken mogen duren. Je maakt een kant en klaar bevestigingsbericht en presto. Klaar!

Vervolgens stuur je de klanten met wie je een afspraak wilt maken een bericht (mail, whatsapp, sms, etc.) met een link naar je TimeTrade agenda. En je gaat verder met aan je bedirjf werken in plaats van in je bedrijf.

Je klant kiest simpelweg een moment uit de reeks die jij hebt voorgesteld. En zodra dat is gebeurd, krijgt je klant jouw bevestigingsbericht. En jij ontvangt automatisch een kant en klare afspraak in je agenda, compleet met reminder. Hoe simpel wil je het hebben?

En zo’n ‘Kies maar uit systeem’ is ook nog eens goed voor je status. Jij hebt het te druk om zoveel van je tijd te besteden aan heen en weer gemail, gebel en het wijzigen en herafstemmen van afspraken.

Dus nooit meer gedoe en uitstellen van die extreem belangrijke klantgesprekken. Hoe meer klantgesprekken hoe beter. Met Timetrade betekent dat dus geen extra werk of gedoe! Hoe je aan klantgesprekken komt vertel ik in een volgende artikel.

Op je succes!

Michael

Je mag dit artikel gebruiken en overnemen onder vermelding van “Door Michael Schulze (C), www.verdienwatjewaardbent.nl” met werkende link.

Laat hieronder even weten wat jou ervaringen zijn  met het afstemmen van afspraken met meerdere klanten. Misschien heb je nog een andere tip? Help mij en je medeondernemers nog effectiever en succesvoller te worden! Bedankt!