revenue_omzetVan de week las ik in de krant iets heel bizars. Namelijk dat het merendeel van de beginnende GGZ krachten een onkostenvergoeding krijgen. In plaats van een salaris dus, hè!

Ik ben natuurlijk niet persoonlijk bekend met alle zzp’ers in Nederland. Maar ik weet wel dat ook daar het merendeel van hen werkt voor een habbekrats of feitelijk zo’n onkostenvergoeding.

Ga maar na. Uit cijfers blijkt dat het merendeel van de Nederlandse zzp’ers minder dan 20.000,00 euro per jaar om zet.

20.000,00 omzet per jaar, hè. Dat betekent dat ze na aftrek van alle onkosten zoals verplichte winkelnering voor opleidingspunten, administratie en bijvoorbeeld software, ze zo’n 10.000,00 per jaar aan winst overhouden.

Tenminste, dat is een gunstige berekening. Maar laten we er even mee verder gaan met deze aanname. 10.000,00 per jaar betekent nog geen 900,00 per maand. Dat is een bestaansminimum!

Als jij ook bij één van deze zzp’ers hoort dan vraag ik je dit:

Is dat de vrijheid en toekomst die je jezelf voorstelde toen je voor jezelf begon? Nee, toch?!

Natuurlijk had je hele andere plannen toen je voor jezelf begon. Je zou de wereld veranderen, een verschil maken en mensen helpen. Je wilde het anders doen dan het bedrijf waar je werkte.

Maar anno 2016 wordt de markt overspoeld met zzp’ers. Mensen die, vrijwillig of gedwongen, voor zichzelf beginnen. Zelfs 65+’ers zijn tegenwoordig al zzp’er!

In die overspoelde markt moet je opvallen. Val je niet op, dan sneeuw je onder en blijf je sappelen.

En ook voor de meer succesvolle ondernemers geldt hetzelfde. Opvallen is de sleutel tot succes en meer omzet.

Met webinars val je op. Met webinars kun je niet alleen extra waarde bieden maar ook meer mensen bereiken dan je normaliter doet. Je kunt webinars overal vandaan geven en je omzet en expertisestatus mee verhogen.

Om meer omzet te genereren, meer impact en waarde te leveren en tegelijkertijd minder hard te werken zijn webinars een uitkomst! Maar hoe doe je dat?

Wil je verdienen wat je waard bent? Neem dan de volgende 3 stappen die je gegarandeerd meer klanten en omzet opleveren.

Stap #1 – Start met het geven van webinars of zorg dat je daar hulp bij krijgt
Met webinars kun je veel waarde leveren en heb je een enorme impact op je publiek. Je maakt een onuitwisbare indruk omdat webinars beeld, geluid en interactie combineren.

Stap #2 – Koppel je lijst aan je webinar zodat aanmelders ook abonnee worden
Vaak wordt deze stap vergeten maar je lijst met abonnees is ook anno 2016 nog steeds het enige medium waar je volledig de controle over hebt. En daarom is je lijst onverminderd belangrijk. Het koppelen van je lijst aan je webinar is een koud kunstje als je de technische stappen kent. Het neemt nog geen 3 minuten in beslag.

Stap #3 – Promoot je webinar via sociale media, je lijst en bijvoorbeeld LinkedIn
Promoot je webinar tot je erbij neervalt, nou ja, bij wijze van spreken dan, hè. Het is net zo’n simpel als bizar gegeven, hoe langer je promoot, hoe meer deelnemers. In een ander artikel leg ik je uit hoe dat komt.

Met deze 3 stappen kun jij jouw business ook omvormen tot een ware klantmagneet. Je levert heel veel waardevolle informatie, je klant leert je kennen en je lijst groeit. Kortom, succes gegarandeerd.

Ik zeg; doen! 😉

Meld je ook aan voor mijn gratis tips die je 2 wekelijks ontvangt via mijn nieuwsbrief.

Vele honderden ondernemers gingen je voor. Zij plukken iedere 2 weken de vruchten van hun aanmelding in de vorm van praktische tips, blogs over mindset en af en toe een hele interessante aanbieding voor jouw als ondernemer.

{a308ar7813}

Haal het beste uit jezelf

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief met gratis tips en ontvang als bonus mijn nieuwste ebook