Afgelopen week ben ik druk geweest met een nieuw badkamermeubel. Ik had de spulletjes al even staan maar hikte een beetje tegen het klusje aan. Maar goed, het moest er toch van komen dus handjes uit de mouwen.
Tijdens het plaatsen bleek, ons huis heeft een schuin dak, dat de spiegelwand met bijbehorende kast te hoog was. Shit! Ik had het destijds dus verkeerd gemeten. Wat nou!? Dak uitbreken? Nee, doe normaal! Douchecabine opschuiven? Nee, die staat al in de hoek dus verder gaat niet.
Nee, ik ontkwam er niet aan, er moest een stuk van de onderzijde af, aan de bovenkant zat de lichtbak en een kastje dus daar kon ik niet omheen. Maar over de hele lengte zat die spiegel, dus ook waar er een stuk af moest. Hoe moest ik dat nou weer doen?
Na flink wat na-gevraag, ge-google en instructievideo’s kijken had ik een idee van wat me te doen stond. Ik moest de plank aan de achterzijde inzagen en dan de spiegel na het snijden afbreken. En nadat ik de plank waarop de spiegel zat had ingezaagd, niet te diep natuurlijk want dan raakte ik de spiegel natuurlijk ook aan de achterkant, kon ik dan met de glassnijder aan de slag.
Het aller-engste leek me het ‘breken’ van de spiegel na het snijden. Maar het resultaat mag er zijn. Alles liep als een zonnetje en onze badkamer is helemaal opgefrist. Job wel done, best trots op 😉 En dan te bedenken dat ik vroeger geen fietsband kon plakken en geen plankje recht kon zagen.
Maar waarom vertel ik je dit nou allemaal? Nou, eigenlijk is het met banden plakken, timmeren en doe-het-zelven net zoals met webinars, online marketing en de techniek erachter. Je weet dat het nodig is, je weet dat je er meer mensen mee kunt bereiken en helpen en je weet dat je er beter door gaat verdienen.
Tegelijkertijd kun je er ook zo ontzettend tegenaan hikken. Waar moet je beginnen? Welke tools en software heb je nodig? Hoe zet je een handige en vooral omzet-genererende promotie op? Wat is handig en wat niet? Hoe bouw je een webinar op? Hoe maak je een inschrijfpagina? Hoe kom je aan deelnemers? Om nog maar te zwijgen over twijfels en gedachten als ‘heb ik wel wat te zeggen?’ en ‘wie zit er nou op mijn boodschap te wachten?’.
Maar met de juiste instructies en ondersteuning worden ook webinars en de techniek erachter, een eitje. En je weet al veel meer over jouw vak dan je klanten. Ook jij hebt een verhaal, vol met worstelingen en overwinningen. Allemaal prima ingrediënten om geweldige webinars te geven waarin je je verhaal vertelt, mensen helpt en als klap op de vuurpijl ook nog eens meer klanten en dus omzet krijgt en je bijdrage dus ook groter wordt. Want laten we wel zijn, je wilt mensen helpen, toch?!
Dus ook jij kunt met juist ingezette online marketing ondersteund met webinars, teleseminars en online trainingen een verschil maken. Een verschil waarmee je klanten op hun beurt weer een verschil gaan maken. Dat voor jezelf houden is egoïstisch, egocentrisch bijna. Het draait niet om jou maar om wat jij kunt doen om te helpen. En je hoeft echt geen techno whizzkid te zijn om geweldige resultaten te halen!
Als ik je 1 tip mag geven? Neem eens een paar uur vrijaf. Stap even ‘uit’ je bedrijf en ga eens na wat jij kunt doen om een 5-sterren service aan je klanten te bieden. Het beste doe je dat op een heerlijke plek, voor mij is dat een terrasje in Medemblik met zicht op de haven.
Denk eens na over wat jij kunt doen om het beste in je klanten naar boven te halen, zodat zij net als jij, een verschil kunnen maken. Pak je beste idee en test het uit. Biedt bijvoorbeeld een pilot aan tegen een gereduceerd bedrag en kijk wat eruit komt.
Ieder nieuw ding is eng, spannend tegelijk ook, maar als je hetzelfde blijft doen, blijven de resultaten ook hetzelfde. Wil je andere resultaten, dan is het tijd om de mouwtjes op te rollen en andere dingen te proberen.
Geef een antwoord
Je moet inloggen om een reactie te kunnen plaatsen.