Terwijl ons kabinet zich buigt over de vraag of we wel niet straks onze eigen huisarts mogen kiezen, of beter gezegd, wie van ons dat straks mag, blijft de minimalisering van alles wat we de afgelopen jaren als vanzelfsprekend ervoeren, in een gestaag maar zeker tempo doorgaan.

Het aantal Nederlanders dat onder de armoedegrens leeft is sinds 2013 toegenomen. Met name onder eenoudergezinnen, alleenstaanden, bijstandsontvangers en kinderen is de armoede het hoogst.

Een vergeten groep daarbij zijn de kleine zelfstandigen. Zzp’ers en ondernemers die sowieso al buiten het zichtsveld en de vangnetten van de overheid vallen. En dat wordt een steeds grotere groep.

Nou denk ik persoonlijk dat het geen 15 jaar meer duurt voordat iedereen een zzp’er is. Het bedrijfsleven en ook onze overheid stuurt meer en meer aan op beperking van de baanzekerheid. En dat zie je terug in de groei van het aantal vrijwillig of gedwongen zzp’ers.

Eigen verantwoordelijkheid en zelfredzaamheid. Dat zijn de motto’s waaronder bestaande vangnetten en zorgvuldig opgebouwde zekerheden zonder pardon de nek om worden gedraaid.

Ben ik daar dan zo op tegen? Gek genoeg misschien, als je teneur van dit stukje leest, niet. Maar waar ik me wel grote zorgen over maak is de grote groep mensen die straks hun eigen verantwoordelijkheid nemen en zonder enige marketingkennis hun eigen business starten.

Want voor een goed draaiend bedrijf, voor florerend ondernemerschap heb je meer nodig dan bevlogenheid, passie en goede wil. Zo moet je bijvoorbeeld meten hoe het in je bedrijf gaat en hoe het met jouw persoonlijke ontwikkeling staat. En je hebt goede communicatieve vaardigheden nodig om je ideeën, diensten en producten aan de man te brengen.

En natuurlijk is het extreem belangrijk dat je weet hoe het krokodillenbrein werkt, waarom dat zo werkt en hoe je daar mee omgaat. Want als je dat niet weet en niet doet, dan bereikt jouw boodschap je publiek domweg niet. Raakt jouw boodschap het krokodillenbrein niet, dan wordt ze domweg genegeerd!

Ok, mocht je het webinar gemist hebben dan staat hieronder de link naar de replay. En ik vertel je in vogelvlucht wat het krokodillenbrein is, hoe het werkt en wat je moet doen om jouw boodschap te laten ontvangen in plaast van negeren.

  1. Het krokodillenbrein is primitief en heeft maar één functie; overleven
  2. Het krokodillenbrein negeert iedere situatie, persoon of boodschap als dat mogelijk is
  3. Ieder mens filtert (nog steeds) iedere boodschap door het primitieve krokodillenbrein
  4. Iedere boodschap die niet spannend, potentieel gevaarlijk(!) of superaantrekkelijk is gaat direct naar de prullenbak
  5. Wil je mensen bereiken, dan moet je door het krokodillenbrein, anders ben je gedoemd te falen

klik hier voor de replay van het webinar

Slimme ondernemers weten dat ze meer nodig hebben dan passie en bevlogenheid. En ze weten ook dat ze niet zelf het wiel moeten uitvinden maar hulp moeten zoeken bij experts. Zodat ze zich zo snel mogelijk nieuwe en essentiële vaardigheden eigen kunnen maken en zichzelf beter in de markt kunnen zetten en meer verdienen.

Verdien ze,

Michael

Ps: Het ‘Now we’re talking: presenteren, overtuigen en verkopen’ programma is alleen geschikt voor ambitieuze mensen die meer willen bereiken en verdienen met minder moeite. Ben jij zo’n persoon? Klik dan hier en reserveer snel je gratis persoonlijke strategiegesprek voordat de beperkte plekken allemaal weg zijn!

 

(c) 2014 Michael Schulze, verdienwatjewaardbent.nl, alle rechten voorbehouden.

Je mag dit artikel gebruiken in een tijdschrift, nieuwsbrief of website onder vermelding van de onderstaande tekst (inclusief werkende link): ”Door Michael Schulze, gratis eBook “het Geweldig Onmisbare Ondernemers Dashboard” via www.verdienwatjewaardbent.nl”

Wil je hieronder je reactie op dit artikel geven? Wat je ervan geleerd hebt, het er wel of juist niet mee eens bent of vragen over hebt? Of hoe jij het doet, een andere methode of aanvulling. Voel je dan vooral vrij om dat te doen, heel graag, ik nodig je van harte uit! 

 

Meld je ook aan voor mijn gratis tips die je 2 wekelijks ontvangt via mijn nieuwsbrief.

Vele honderden ondernemers gingen je voor. Zij plukken iedere 2 weken de vruchten van hun aanmelding in de vorm van praktische tips, blogs over mindset en af en toe een hele interessante aanbieding voor jouw als ondernemer.

{a308ar7813}

Haal het beste uit jezelf

Meld je aan voor mijn nieuwsbrief met gratis tips en ontvang als bonus mijn nieuwste ebook