target with arrowsWebinars zijn geweldige instrumenten om je lijst te laten groeien, om meer mensen met jou kennis te laten maken, je expertise te tonen en meer omzet te genereren.

Er zijn meerdere uitkomsten mogelijk voor een webinar. Je kunt er geld mee verdienen, een product of dienst mee onder de aandacht brengen of bijvoorbeeld een speciale dag of event promoten. Maar ook je lijst laten groeien of ideeën voor je deelnemers genereren. Eigenlijk kun je het zo gek niet bedenken of je kunt er een webinar voor gebruiken.

Het geven van een webinar is dus niet perse gericht op het genereren van meer omzet. Het is zelfs heel verstandig om aan je webinar meerdere uitkomsten te koppelen zodat het geven van een webinar op meerdere niveaus iets voor jouw bedrijf gaat doen.

Die meerdere uitkomsten zorgen ervoor dat jouw webinars altijd zinvol en waardevol zijn. Zowel voor jouzelf als je deelnemers. Daarom is een vast onderdeel van een webinar voor mij altijd het bepalen van de strategische uitkomsten van mijn webinars.

Het mooie daarbij is dat je die meervoudige uitkomsten in principe maar één keer hoeft te vast te stellen. Je hoeft maar één keer een opzet te maken en dan kun je die opzet gebruiken voor ieder webinar dat je geeft. Je kunt je strategische uitkomsten vervolgens ook gebruiken als leidraad en houvast voor het ontwerp van je webinars.

Hieronder geef ik je een stappenplan in de vorm van een aantal vragen, waarmee je vrij snel de strategische uitkomsten van je webinars kunt vaststellen.

  1. Wat moet er altijd in jouw webinars zitten?
  2. Wat wil je bereikt hebben bij je webinars voor je deelnemers?
  3. Wat wil je bereikt hebben bij je webinars voor jezelf?
  4. Wanneer zijn jouw webinars geslaagd?
  5. Hoeveel nieuwe abonnees op je lijst wil je hebben na ieder webinar?

De antwoorden op deze vragen helpen je bij het bepalen van de strategische uitkomsten voor jouw webinars. Hoe meer concrete antwoorden je kunt bedenken, hoe groter het effect zal zijn van je webinars.

Ga er een uurtje voor zitten en bedenk eens wat de strategische uitkomsten zijn van jouw webinars. Dit uurtje investeren gaat je geen windeieren leggen, dat beloof ik je!

Omdat het zó voor jou klontjesklaar is wat je met je webinars wilt bereiken, krijg je meer focus en omdat je een leidraad hebt, wordt het opzetten van een webinar ook een heel stuk eenvoudiger!

En mijn persoonlijke tip is om voor iedere actie, dienst of promotie die je doet zo’n strategisch uitkomstenplan op te zetten

Succes!

 

ebook Winst met Webinars

Wil jij meer impact, meer waarde leveren en meer omzet? Download dan het eBook Winst met Webinars. Als bonus ontvang je ook mijn persoonlijke tips voor je webinars en je online marketing. Speciaal voor ambitieuze coaches, trainers en virtual assistants die meer willen verdienen. Honderden abonnees gingen je voor!